#RBI
  *news
  *plebiscyt EchaMiasta
  *sponsorzy
  *patronat
  *press room
 #Galeria
 #Po co to wszystko
 #Video
 #Historia
  *nasze gwiazdy
  *laureaci
  *RBI 2001
  *RBI 2002
  *RBI 2003
  *RBI 2004
  *RBI 2005
  *RBI 2006
  *prasa
  *opinie
 #Forum
 #Organizator
 #Polecamy

  jesteś w dziale RBI 2002

Billboard reklamujący festiwal

Historia drugiej edycji - rok 2002

Do II Festiwalu Amatorskich Kapel Rockowych "Rock bez Igły" przygotowywaliśmy się od marca 2002, poszukując sponsorów, ustalając program i kształtując ostateczną wersję całej imprezy. Znaczną część potrzeb organizowaliśmy w ramach własnych możliwości i umiejętności.

REKLAMA

By dotrzeć do maksymalnej liczby odbiorców, rozprowadziliśmy:
  • 1000 plakatów A2
  • 1600 ulotek reklamowych

Na miesiąc przed koncertem w pobliżu chorzowskiego Wesołego Miasteczka pojawił się billboard festiwalu, o wym. 10m/4m. Reklama była prowadzona także w mediach. Patronat medialny objęły: Radio 'Flash', Telewizja 'Elsat', 'SuperExpress' oraz portal internetowy 'hoga.pl':

  • w 'SuperExpressie' pojawiły się trzy obszerne zapowiedzi festiwalu;
  • radio 'Flash' wyemitowało 20 spotów reklamowych w tygodniu poprzedzającym "Rock Bez Igły";
  • portal 'hoga.pl' zamieścił banner reklamowy na swojej stronie i dołączał reklamę do wszystkich wiadomości (e-maili) przesyłanych z jego adresów;
  • stworzona została internetowa strona festiwalu, którą odwiedziło już ponad 10.000 osób.

Reklamę w znacznym stopniu wspomagał nasz osobisty, ustny przekaz i śbezpośredni kontakt z młodzieżą. Reklamował nas także Samorząd Szkolny IV LO w Rudzie Śląskiej, organizując na terenie szkoły krótki happening profilaktyczny, promujący Festiwal "Rock Bez Igły".

   

PROFILAKTYKA

"Rock Bez Igły" ma przede wszystkim przesłanie profilaktyczne i na profilaktykę właśnie położyliśmy duży nacisk podczas przygotowań i realizacji festiwalu. Profilaktyczny wydźwięk miała cała reklama: zarówno plakaty, ulotki, jak i wszystkie informacje zamieszczane w mediach. Podczas koncertu na każdym kroku wyraźnie podkreślaliśmy jego idee, zachęcając do zabawy bez używek i środków wspomagających. Robiły to też grające dla nas zespoły. Rozpoczęliśmy od festynu na Placu Wolności, gdzie promocję zabawy bez narkotyków skierowaliśmy do dzieci. Tam miał swój początek przygotowany przez nas happening, złożony z 3 części:

  • "Narkotyki = terroryści!" - interaktywna zabawa, podczas której dzieci same goniły postacie przebrane za narkotyki, niszczyły ich papierowe strzykawki, a następnie prowadziły pod scenę, krzycząc "BUNT", by tam wciągnąć je do naszej antynarkotykowej zabawy;
  • Marsz ulicami miasta - przejście grupy młodzieży z Placu Wolności na Targowisko Miejskie w pochodzie reklamującym Festiwal; szliśmy za jadącą platformą, z której dobiegała muzyka, nieśliśmy przygotowane wcześniej anty-nałogowe transparenty i skandowaliśmy profilaktyczne hasła, zachęcając przechodniów, by dołączyli do nas i wzięli udział w koncercie;
  • Musical rockowy pt. "Jesteśmy na haju. Wracamy rano!" ? antynarkotykowe przedstawienie muzyczne, przygotowane wg naszego własnego scenariusza; treść musicalu pokazywała, że branie narkotyków prowadzi do wszystkiego, co najbardziej bezduszne, wulgarne i niemoralne, chociaż pozornie wydaje się, że to tylko zabawa i nie ma żadnego zagrożenia.

Podczas Festiwalu bawiącej się młodzieży rozdaliśmy 1000 profilaktycznych ulotek i 8000 wlepek. Zorganizowaliśmy także punkt konsultacyjny, przy pomocy Katolickiego Ośrodka Rehabilitacyjno-Wychowawczego dla dzieci i młodzieży "Dom Nadziei". Myśl przewodnią imprezy podkreślał także fakt, że wśród sponsorów nie było producentów alkoholu, który nie był również dostępny na terenie targowiska.

STRONA ARTYSTYCZNA

"Rock Bez Igły" ma także za zadanie promować amatorskie zespoły rockowe. W tym celu tydzień przed samym festiwalem odbyły się przesłuchania konkursowe 22 zgłoszonych wcześniej zespołów, spośród których czteroosobowe jury wybrało 6 najlepszych kapel. 14 września na Targowisku Miejskim festiwalowy koncert rozpoczął się od finału konkursu. Każdy z 6 zespołów prezentował się przez 30 minut, po czym jury wyłoniło zwycięzcę. Został nim zespół "K2" z Dąbrowy Górniczej. Kolejnym punktem festiwalu był przygotowany przez nas musical. Na koniec wystąpiły dwie gwiazdy wieczoru - zespoły "HER" oraz "Obstawa Prezydenta".

STRONA ORGANIZACYJNA

W organizacji imprezy oprócz członków KLM "SMOK" brało udział wiele młodych ludzi z naszego miasta, którzy m.in. uczestniczyli w happeningu, występowali w musicalu, a także rozdawali ulotki i wlepki. Imprezę na Targowisku zabezpieczało 30 ochroniarzy, grupa ratowników medycznych oraz zorganizowany przez nas punkt medyczny. Podczas festynu na Placu Wolności oraz na Targowisku dostępne były punkty kateringowe. Jako organizatorzy dbaliśmy też o porządek i czystość, realizując wymogi SANEPIDu i organizując Eko-patrol.

Dodatkową atrakcją w czasie festiwalu była możliwość skoku na Bungee (po raz pierwszy w naszym mieście).

Plany i zamierzenia dotyczące naszego przedsięwzięcia zostały zrealizowane niemal w 100%. Jedynym problemem, jaki nas zaskoczył, był brak zespołu "Le Fleur" na platformie na Placu Wolności (członkowie zespołu mieli wypadek samochodowy kilka godzin wcześniej). Byliśmy zmuszeni zorganizować muzykę na własną rękę (płyty, kasety, sprzęt nagłaśniający).



Naszym dobrym partnerem jest Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku.

Lubimy Planetarium :)
© Hosting dla firm   

Warto zobaczyć: Fitness Ruda Śląska, Kamerowanie